FANDOM

Gami, a właściwie Gami Cadds to mały skrzat z gatunku Fitrodegg, który mieszka na planecie Hoth.

Opis i historia Edytuj

Gami to niski, pomaszczony, brązowoskóry staruszek, który kiedyś był Jedi, ale wystąpił z zakonu, ponieważ nie zgadzał się z kodeksem Jedi. Urodził się na planecie Fitros i żył tam 100 lat. Potem przez 1 rok był Jedi i wystąpił z zakonu. Jako jeden z 83 pozostałych osobników gatunku Fitrodegg przetrwał wielką katastrofę klimatyczną na Fitros wyleciał na Hoth. Jednak tylko on przetrwał 124 letnią podróż i jako jedyny osobnik gatunku zamieszkał na stałe na Hoth. Pewnego dnia znalazł resztki zniszczonego miecza świetlnego i postanowił go odbudować. Pracował wiele lat i wkońcu udało mu się użyć potężnego czerwonego miecza i przypadkowo odciął sobię dłoń. Postanowił zostać Jedi ponownie, lecz okazało się, że miecz który znalazł należał do potężnego, oszalałego już sitha - Darth Asterona. Odrzucono jego wniosek dołączenia do zakonu Jedi z powodu posiadania miecza sitha. Ten zdesperowany chciał przekonać radę Jedi, że zasługłuje na tytuł rycerza Jedi i postanowił, że dokona czegoś niemożliwego. Wyzwał na pojedynek Darha Tenkashiego jednego z dwóch Sithów-ninjów. Jednak gdy tylko pojedynek się rozpoczął, widać było, że przegra. Nie było już jednak odwrotu. Chciał dać z siebie wszystko i odciął Tenkashiemu rękę, a potem głowę - wygrał pojedynek i przyjęto go do zakonu. Został jedynym Jedi, który ma Czerwony Miecz.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki